شفته پلو شفته پلو .

شفته پلو

راهنماي نصب مودم روتر TD-W8961N تي پي لينك


راهنماي نصب مودم روتر TD-W8961N تي پي لينك

 

يكي از بهترين مدل‌هاي مودم روتر كه در حال حاضر مورد توجه بسياري از مشتريان قرار گرفته است، مودم  TD-W8961N  است كه ساخت شركت چيني تي پي لينك مي‌باشد. براي اين كه استفاده از اينترنت به راحتي صورت بگيرد و پس از مدتي با مشكلات مختلف مواجه نشويد بهتر است كه نصب و راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك به دقت انجام بگيرد. به همين دليل، در اين مقاله قصد داريم تا هرچه كه لازم است در اين باره بدانيد، براي شما شرح دهيم. با ما همراه شويد.

 

براي آشنايي با بهترين مودم هاي تي پي لينك اينجا كليك كنيد

آشنايي با مودم روتر TD-W8961N تي پي لينك

 

    اين مدل، نوعي مودم روتر ADSL+2 است. مدل‌هاي ADSL+2 جديدترين نوع اين مودم‌ها هستند كه سرعت بالاتري دارند و بر روي بستر كابل‌هاي مسي فعال مي‌شوند. اين مودم، براي اتصال با سيم از چهار پورت مدل RJ45 استفاده مي‌كند كه نام ديگر آن كابل اترنت يا LAN نيز مي‌باشد و براي اتصال بي سيم و اتصال به خط تلفن به ترتيب از دو آنتن و يك پورت RJ11 استفاده مي‌كند.

    يكي از نكات قوت اين مودم اين است كه از استانداردهاي بي سيم سري‌هاي N پشتيباني مي‌كند كه در ميان سري‌هاي مختلف مودم‌ها سريع‌ترين سري به شمار مي‌رود.

    در ادامه، مراحل كانفيگ مودم TD-W8961N تي پي لينك را در چند قدم ساده براي شما توضيح خواهيم داد.

 

 

راهنماي راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك

 

    براي اين كه تنطيمات اوليه‌ي مودم خود را انجام دهيد، بر اساس مراحل زير پيش برويد.

1ـ در مرحله‌ي اول، بايد با استفاده از آي پي IP 192.168.1.1 به تنظيمات مودم برويد. راه ديگر اين است كه از آدرس http://tplinkmodem.net براي اين كار استفاده كنيد و تنظيمات مودم خود را باز كنيد.

2ـ در اين بخش، سامانه از شما درخواست مي‌كند تا به حساب كاربري خود وارد شويد و به اصطلاح log in كنيد. User name يا نام كاربري شما و كلمه عبور يا همان password كلمه‌ي admin است. پس از وارد كردن آن گزينه‌ي log in را انتخاب كنيد.

    نكته: در صورتي كه پنجره‌ي نام كاربري و رمز عبور براي شما نمايش داده نشده است اين احتمال وجود دارد كه پروكسي شما هنوز متصل باشد و لازم است پيش از ادامه‌ي راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك آن را از ظريق تنظيمات internet option و LAN setting در مرورگر خود قطع كنيد.

3ـ در قدم بعدي، روي گزينه‌ي quick start بزنيد و run wizard را انتخاب كنيد. پس از آن با استفاده از گزينه‌ي next به صفحه‌ي بعد برويد تا موقعيت مكاني و زماني خود را انتخاب كنيد.

4ـ در بخش time zone شهر خود را مشخص كنيد و براي بار ديگر با استفاده از گزينه‌ي next به مرحله‌ي بعد برويد.

5ـ اين مرحله از راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك ممكن است گيج كننده به نظر برسد بنابراين در انجام آن دقت كنيد. در بخش country يا كشور، ايران را انتخاب كنيد. در بخش ISP بايد به دنبال نام شركت اپراتور اينترنت خود باشيد، البته اگر اسم آن را پيدا نكرديد مي‌توانيد گزينه‌ي others را انتخاب كنيد. ISP connection type در واقع به نوع اتصال اينترنت شما اشاره دارد كه در اين بخش بايد به دنبال عبارت PPPOE بگرديد كه به معناي Point-to-Point Protocol Over Ethernet است و به پروتكل‌ها و استانداردهاي مربوط به اينترنت مربوط است. پس از اين مرحله، لازم است تا با توجه به اطلاعاتي كه توسط شركت اپراتور اينترنت شما ارائه شده است، ارقام مربوط به VPI و VCI را وارد كنيد كه دو فاكتور براي كمك به ارسال داده‌ها از طريق ISP مي‌باشند. با وجود اين كه ملاك اصلي براي دانستن اين ارقام اطلاعات پيش فرض شركت شما است اما در اكثر مواقع، رقم VPI برابر با 0 و رقم VCI برابر با 35 است. در بخش آخر اين قسمت نيز بايد نوع ارتباط يا conncetion type خود را انتخاب كنيد كه PPPoE LLC است.

6ـ در اين مرحله از راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N تي پي لينك بايد به سراغ تنظيمات شبكه‌ي بي سيم برويد. براي اين كار، در پنجره‌ي باز شده، به دنبال قسمت SSID بگرديد تا نام WIFI خود را مشخص كنيد. بخش authentication type مربوط به تنظيمات بخش امنيت است و لازم است روي حالت WPA2-PSK قرار داده شود.

7ـ براي قسمت رمزنگاري يا encryption حالت TKIP/AES را قرار دهيد. براي اين كه براي شبكه‌ي خود رمز انتخاب كنيد به قسمت Pre-shared key برويد و رمز مورد نظر خود را وارد كنيد. اين رمز بايد بين 8 تا 63 رقم باشد و در زماني كه قصد داريد با لوازم ديگري به اينترنت وصل شويد به كار مي‌آيد. سپس، با استفاده از گزينه‌ي next به صفحه‌ي بعد برويد تا تمام تنظيمات وارد شده را ذخيره كنيد. گزينه‌ي save را انتخاب كنيد و پس از تاييد ذخيره خارج شويد. حالا كار كانفيگ مودم TD-W8961N تي پي لينك را با موفقيت به پايان رسانده‌ايد.

    پس از پايان اين مراحل، پنجره را ببنديد و خارج شويد. در اين بخش چراغ‌هاي مودم كاملا روشن مي‌شوند و لازم است پيش از استفاده از اينترنت، يك بار مودم را به مدت دو دقيقه خاموش كنيد و سپس آن را دوباره روشن كنيد.

 

 

    با استفاده از اين هفت مرحله مي‌توانيد به راحتي و بدون هيچ مشكلي كار راه اندازي تنظيمات مودم TD-W8961N  تي پي لينك خود را انجام دهيد. در صورت بروز هر گونه مشكل بهتر است تا اين پروسه را دوباره انجام دهيد. از توجه شما سپاسگزاريم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۲:۵۱ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :